RAVN x Every Can Counts

RAVN x Every Can Counts

Every Can Counts (ECC) is een internationaal recycling awareness programma dat actief is in meer dan 20 landen. Het doel van de campagne is om mensen te stimuleren  om hun lege drankblikjes ook buitenshuis (‘on-the-go’), in te zamelen en te recyclen. ECC campagneteams zijn aanwezig bij drukbezochte publieke evenementen zoals culturele manifestaties, muziek festivals en sportwedstrijden om mensen te informeren over het belang van recycling en om zelf actief deel te nemen aan de inzameling van blikjes.ECC Benelux werkt daarom samen met bijvoorbeeld Statiegeld Nederland (foto).

Met kleurrijke publieke campagnes wil Every Can Counts een gedragsverandering teweegbrengen bij consumenten, door hen te informeren over de voordelen van aluminium verpakkingen én door te laten zien dat recycling – ook buitenshuis – slechts een kleine moeite is.

Sinds enige jarenbundelen Every Can Counts en Recycling Aluminium Verpakkingen Nederland (RAVN) de krachten in Nederland.

RAVN informeert de samenleving over de voordelen van het gebruik van aluminium verpakkingsmaterialen, benadrukt de uitstekende recyclebaarheid én werkt aan verduurzaming en optimalisatie van de recyclingketen: onder andere door de promotie van moderne sorteringstechnieken, voorlichting aan consumenten, bedrijven en de overheid en door partnerschappen met verwante organisaties op het gebied van inzameling en recycling.

Beide partners hebben één gezamenlijk doel: het Nederlandse recyclingpercentage van drankblikjes – nu rond de 75% – structureel verhogen. Want elk blikje telt, óók onderweg.

Activiteiten

  • Campagnes op straat en evenementen: ECC is actief op bekende evenementen zoals Lowlands, Grand Prix van Zandoort, PRIDE en op drukbezochte publieke ruimtes zoals stadscentra, stranden en parken.
  • Bewustwording stimuleren over het recyclen van drankblikjes buitenshuis: Slechts een deel van de drankblikjes die buitenshuis worden geconsumeerd, belandt in de juiste afvalstroom. Deze samenwerking vergroot de zichtbaarheid én draagt bij aan maatschappij brede gedragsverandering.
  • Online campagnes: via Instagram, Facebook en TikTok, influencer samenwerkingen en advertenties wordt ook online de boodschap over blik recycling verspreid (links)
  • Persberichten & onderzoeken: door het uitsturen van persberichten en het delen van relevante cijfers en onderzoeksresultaten wordt media geïnformeerd en geactiveerd.

De RAVN steunt deze activiteiten van harte en is daarom zeer dankbaar voor dit initiatief

Website: www.everycancounts.eu

Meer nieuws